Szépséglabor

Recept - a "bűntelen" mákos - almás

2017. október 30. Szépséglabor Szólj hozzá!

Recept - a "bűntelen" mákos - almás

makos2.jpgAz utóbbi időben nem tudok leállni a mákkal. Na nem a szuper enyhén bódító hatása miatt, csak felfedeztem mennyire jól kihasználható mint alapanyag és hogy mennyi jó tulajdonsága van. A konyhám új super foodja. És persze elképesztően finom is - például ennek az "egészséges", néhány összetevős mákos sütinek a formájában, aminek írom is a receptjét. 

makos3.jpg

Hozzávalók: 

6 db tojás 
1,5 citrom héja
7 kanál méz
400 gramm mák
3 közepes alma lereszelve

rum aroma
meggy
áfonya
fahéj

Öntet:
Laktózmentes tejföl vagy joghurt
méz

 

Hasonló mákos süti receptekkel tele van a net, és amilyen kevés hozzávaló kell hozzá, annyira könnyű is elkészíteni. A tojásokat fel kell verni egy tálban. A mákhoz egy másikban hozzáadni a citromhéjat (kis levet is lehet), mézet, lereszelt almát. A két tál tartalmát összekeverve már meg is van egy alapreceptünk. Én, hogy vigyek bele még egy kis ízt és picit elrontsam némi kalóriával (csakis jóval) legutóbb tettem bele meggyet és áfonyát is, illetve téliesítettem egy kis rum aromával. Gyakorlatilag szabadon kísérletezgethetünk - picit több alma, aszalt gyümölcsök, málna, ... - amit éppen kívánunk. 180 fokon 40 percig szoktam sütni, sütőpapíron, légkeveréssel.

Mivel ez a süti gyakorlatilag mák, tojás és alma, maga a tökéletes nassolnivaló - akár diéta esetén is. Fehérjedús, és a mák szuper tisztító hatással is bír. Sokáig el is áll hűtőben, én ha ezt az adagot megsütöm 1 hétig reggelire vagy délután uzsira biztos beiktatok 1-1 szelet, sőt még a pasim is. Egy kis öntet jól áll neki, én előző hétvégén mézzel édesített  laktózmentes tejfölt tettem a tetejére - így volt az igazi. 

Tervben van ugyanezt kerek formában megsütni, piskóta helyett szuper torta alapanyag lehet. Mondjuk valamilyen gyümölcsös krémmel....

makos.jpg

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása