Szépséglabor

HOSSZÚHÉTVÉGE A COMOI-TÓ PARTJÁN

2017. szeptember 21. Szépséglabor Szólj hozzá!

A fotókat nézve elképzeled milyen lehet - nyilván gyönyörű. De csak mikor ott vagy döbbensz rá, hogy a valóság ebben az esetben messze felülmúlja minden várakozásod. Valahogy így tudnám összefoglalni milyen a Comoi-tó, másképp meg úgy hogy: maga a paradicsom.

HOL ÉRDEMES MEGSZÁLLNI?
Egy hosszúhétégét töltöttünk el itt, a főhadiszállásunk Comoban volt - ez több előnnyel is jár. Egyrészt ide érkeznek be a vonatok, rögtön 2 állomásra is. Mindkettő szinte a tó partjáig visz, ami miatt több csomaggal sem kell taxizni ha a belváros környékén foglaltunk (mint mi). Másrészt itt van egy kis nagyvárosi nyüzsgés. Como amellett, hogy gyönyörű az óvárosa, tele van boltokkal. Armani a sarkon? Elfér! Moschino a sarki fűszeres mellett? Természetes! Ha valami nagyon nyugodtra és természetközelire vágyunk, akkor a tómenti kisebb településeket érdemes célba venni.
Szálláshely persze rengeteg van, mi egy Airbnb lakást foglaltunk hatalmas erkéllyel. Sanszos volt az eső, legalább innen bámulhatjuk a hegyeket - ez volt a mottónk, de aztán megúsztuk az esőt és ezen az erkélyen vacsorázni igazi élmény volt.

HOGYAN JUTHATUNK ODA?
Milánóba repülve a Malpensáról vonattal juthatunk el a tóhoz. Egy átszállást mindenképp meg kell ejteni, a leggyorsabb, ha Saronnoba indulunk a reptérről (kb. 20 perc) és ott szállunk át a Como Nord Lago állomása tartó egyik vonatra - ilyenből elég sok van. Kb. 45 perc még innen, és bent vagyunk a város közepén.

COMO és környéke

Ketté kellett bontanom a posztot, mert annyi kép és mesélni való van, hogy így tudom csak kicsit rendszerezni. Szóval Como tényleg tökéletes kiindulási pont, és maga a város is megér akár 2 napot is. A katedrális lenyűgöző látvány, a belvárosban pedig órákra el lehet veszni a szűk kis középkori utcákban. Ezek ráadásul tele vannak kávézókkal, amik elképesztő olasz édességekkel csábítanak be, designer és vintage boltokkal, lakberendezési üzletekkel és Tigerrel. Nem jöttünk rá miért, de itt nagyon népszerű ez a dán téma.
Ha már kipipáltuk a belvárost, irány a tó - mégiscsak ezért jön ide az ember. Itt rögtön jön az ámulat, és gyorsan keresni is kell egy padot, mert ehhez le kell ülni. Padból és ülőhelyből szerencsére sok van - furán hangozhat ezt kiemelni, de fontos, mert kilométereket lehet így sétálni a tóparton le-leülve. A tó közepén van egy szobor-vízesés hibrid - gyönyörű egyébként, ide érdemes kisétálni már csak a kilátás miatt is mindkét oldalra. A szobrot Volta tiszteletére állították nem olyan régen. Volta Como leghíresebb szülötte, így sok helyen találkozhatunk a nevével, a városban sok emléket szenteltek neki, picit mint egy római isten státuszba emelve.

Az öböl jobb és bal partján elindulva is sok a látnivaló, és sokáig el is lehet sétálni közvetlenül a tó mellett. A városból nézve jobbra indulva az út végén találkozunk az igazi, pazar, Comoi villákkal amiknek csak a melléképületével meg tudnék jelenleg elégedni - de úgy igazán. Itt padokon ülve elmélkedhetünk azon hogy hogyan, de mégis hogyan és mit kell ezért...
Amit nem szabad kihagyni itt, az a felvonó avagy Funicolare a hegy tetején lévő Brunate kisvárosba. A felfelé és lefelé tartó út a meredek hegyoldalon önmagában nagy élmény, fentről pedig elképesztő a kilátás. Itt megint több órára el lehet veszni. A világítótorony felé vezető úton aztán olyan villákat látunk, hogy a part mentiek viskóvá törpülnek mellettük. Ez az út egy kis forráshoz visz, innen pár lépésre van egy kilátóhely, egész elképesztő látvánnyal. Efelett pedig egy étterem, kivételesen finom pizzával és gyönyörű kilátással.

Bellagio & Varenna

Egy hajóút felfelé a tavon kihagyhatatlan. A legnépszerűbb úticélok Bellagio, Menaggio és Varenna gyakorlatilag egy háromszögben helyezkednek el, és hasonlóan a bermudaihoz, bennük is el lehet veszni.... Egy ilyen útra 1 napot rá kell szánni, mi sajnos a hazaindulás miatt csak Bellagioba és Varennába jutottunk el.

BELLAGIO
A tóra rákeresve első találatok közt lesz, és valóban olyan, mint a képeken. Romantikus szűk utcák amikről visszanézve ott a tó, kis üzletek, különleges atmoszféra.  A "belvárosi" rész maga kicsi, viszonylag gyorsan bejárható, de ide igazából azért érdemes eljönni hogy leüljünk egy padra vagy egy partmenti kávézóba és csak úgy nézzük tavat.

VARENNA
Határozottan a kedvencem és ha lesz alkalmam visszatérni, itt fogok megszállni. Bellagiohoz képest nagyobb és sokkal igazibb is - bár itt is rengeteg a turista valahogy megőrizte a természetességét. Olyan helynek éreztem, ahol élni is tudnék és a tényleg szűk utcákban bele is lehet kukkantani a hétköznapokba. A főtér és az ott álló román stílusú templom hangulata utánozhatatlan, tökéletes hely egy jó kávéhoz. Amit pedig mindenképp meg kell nézni Varennában az a Villa Monastery. Hatalmas kert tele szobrokkal, szökőkúttal, buja növényekkel és a kilátás a tóra.... - az egész olyan mint egy filmben.

Gasztronómia

Ezt a részt nem merítettük ki egyáltalán, annyi péksüteményt és annyi tésztát meg keleltt volna még kóstolnunk... Azért van néhány tippünk hol, mit érdemes keresni.

Legfinomabb és legkrémesebb fagyi: Gelateria Lariana, Como  - hatalmasak az adagok, ha kicsit kértek sem tudjátok elég gyorsan enni ahhoz, hogy ne kezdjen el végi folyni a kezeteken.
Legvékonyabb és ropogósabb pizza: Café Riva - a tészta a feltét alatt is ROPOG
Pizza a legjobb kilátással: il Balcone sul Lago, Brunate  - a videóban első nap láttok egy kilátóhelyet, e felett van ez a kis étterem. Jazz zene szólt, sütött a nap, a kilátás elképesztő és a személyzet nagyon kedves. A tészta szintén végig ropogós és vékony.
A legjobb reggelizőhely: Aida az óvárosban - péksütemény ameddig a szem ellát, a vlogban láttok egy kis ízelítőt