Szépséglabor

3 SZUPER GYORS ÉS EGÉSZSÉGES REGGELI

2016. január 25. Szépséglabor Szólj hozzá!

3 SZUPER GYORS ÉS EGÉSZSÉGES REGGELI

breafasts.pngAz előző bejegyzésben elmeséltem, milyen változások történnek éppen az életemben és hogyan próbálok hozzájuk alkalmazkodni. Nos, a korán kelés és a gyors elkészülés sosem volt az én műfajom, de egy valamit biztosan nem szeretek kihagyni - a reggelit! Úgyhogy ki kellett kísérleteznem néhány gyorsan elkészíthető és persze egészséges változatot, hogy a kedvenc étkezésemen se essen csorba. És egyébként is, ha így kezdődik a nap az már utána nem  is lehet rossz... 

A reggeli nálam egyenlő az édességgel, de mindig az egészséges fajtából. Méz, sok-sok gyümölcs, ropogós granola... ahhh ennél több nem is kell. Bár reggelente az időfaktor is számít, főleg mivel a sminkelést még mindig nem sikerült szintidőn belül (max 20 perc) teljesítenem. Szóval ezekhez a receptekhez nem kell több 10 percnél, főleg ha már kicsit rutinosabbak vagyunk az elkészítésükben. 

Banánpalacsinta:breakfast_bananapancake.png

Hozzávalók:

  • 1 banán
  • 2 tojás

A banánt összetörjük villával egy tálban a tojással, vagy összeturmixoljuk őket - én így szoktam csinálni. És tulajdonképpen kész is a palacsinta lehető legegészségesebb és teljesen bűnmentes változata. Mondtam, hogy gyorsan kész vannak... Sütésnél egy kis kókuszolajat szoktam még használni, csak hogy ne égjen oda. Egy evőkanálnyi "tésztából" ilyen mini palacsinták születnek, amik irtó jól mutatnak a tányéron. Én meg szoktam szórni még egy kis gyümölccsel, aztán mézet öntök a terejére - mennyei.... De persze mindenki képzeletére és ízlésére van bízva mivel turbózza fel. Ez az adag egyébként 2 főnek bőven elég és garantáltan jóllakunk vele az ebédig. 

 

 Zabkása:

breakfast_musli_1.png

Hozzávalók:

  • zab
  • tej/mandulaital/kókuszital/rizsital
  • tetejére: gyümyölcsök, müzli, étcsoki, magvak, amit csak megkívánsz

A zabkását azért szeretem, mert ugye lehet édes (micsoda meglepetés), gyorsan elkészíthető plusz meleg reggeli. Anyira függő vagyok, hogy kedvenc zab-típusom is van - cikinemciki. A Mark's and Spencer-ben rengeteg finomságot lehet kapni, ha még nem tudtátok és nem láttátok irány a Mammut! A konyhai alaphozzávalóim nagy részét innen szerzem be, így a kedvenc zabkása alapanyagomat is. Azért szeretem, mert mindig ugyanúgy működik a dolog, a dobozra írt előírás szerint: Önts 3 evőkanál zabot az edénybe, majd 250 ml tejet vagy vizet hozzá, és tűz felett kb. 3-5 percig kevergesd. Én mindig ehhez tartom magam és nem is volt soha semmi gond - reggel nagyon jók az ilyen "csukott szemmel" is típusú receptek. Édesítésre mézet használok, és általában tej helyett mandula vagy kókusztitalt, ami ad egy kis extra ízt az egésznek. Szoktam még bele müzlit vagy granolát tenni, gyömülcsöket, magvakat és mostanában egy kis reszelt étcsokit is... 

 

 "A Hulk" / Zöld smoothie:

breakfast_smoothie.png

Hozzávalók:

  • 2 kiwi
  • spenót levél
  • 1 alma
  • 1 banán

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, nekem télen is legalább annyira jól esik egy nagy pohár smoothie mint a nyári melegben. Az érzés, hogy egy óriási vitaminbombát vittem be, mindig megnyugtat. Plusz észrevettem, hogy sokkal több energiám van délelőtt, mintha mondjuk egy szendviccsel kezdtem volna a napot. Nincs az a „rögtön visszafeküdnék az ágyba, mindenki hagyjon békén” érzés. Én tulajdonképpen bármit összeturmixolok bármivel, majdnem szó szerint. De a smoothie készítésben nincsenek is szabályok...  Általában csak gyümölcsök kerülnek bele, de mostanában rászoktam a zöld, spenótos változatra – egyszerre fura és finom. Banán, alma,  kiwi, spenót és néha egy kis gyümölcslé –  és kész is az itthon csak  „Hulk” –ént emlegetett zöld smoothie. Tipp: Ha valamilyen hasonló szívószálas üvegből fogyasztjátok, bizonyítottan finomabb.... Természetesen....

 

A legjobb, hogy egy kis banánpalacsinta vagy egy tál zabkása a nap bármely részén bűntudat nélkül fogyasztható, jól jönnek például a klasszikus „Úristen, de ennék egy kis édességet” szituációkban.

 

Ti miilyen reggelivel szeretitek indítani  a napot?

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása